Targi zagraniczne – jak się przygotować?

Jeszcze do niedawna targi były najważniejszą metodą pozyskiwania nowych klientów. Obecnie tę rolę przejmuje Internet, co nie oznacza, że można zrezygnować z wystawiania się na różnych imprezach. Warto przewidzieć środki na taki cel w budżecie firmy.

Targi zagraniczne – dlaczego warto?

Chociaż w tej chwili poszukiwanie klientów, kontrahentów, czy partnerów biznesowych odbywa się głównie za pośrednictwem Internetu, nie zmienia to faktu, że wyjazdy na targi nadal mają duże znaczenie dla rozwoju firmy. Taka impreza to przede wszystkim doskonała okazja do bezpośredniego spotkania się z osobami zainteresowanymi ofertą firmy. Skorzystanie z takiej imprezy jest także bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku wprowadzania nowych produktów i usług.

Jednocześnie trzeba liczyć się z tym, że uczestnictwo w tego typu wydarzeniu nie przyniesie oczekiwanych efektów bez odpowiedniego przygotowania. Tylko dzięki właściwemu zaplanowaniu wszystkich działań i profesjonalnej prezentacji produktów lub usług można rzeczywiście zwrócić uwagę na swoją firmę.

Koszty uczestnictwa

Targi zagraniczne to impreza związana z dosyć dużymi kosztami. Dlatego na pierwszym etapie przygotowań należy dokładne zaplanować budżet przeznaczony na ten cel. Zazwyczaj takie wydatki będą obejmowały przede wszystkim wynajem stoiska oraz koszty jego przygotowania, a także dodatkowych usługi, na przykład tłumaczy, którzy mogą być niezbędni w przypadku targów zagranicznych.

Inne konieczne wydatki, których nie da się uniknąć to promocja, transport, a także podróż i zakwaterowanie pracowników. Trzeba także brać pod uwagę inne dodatkowe koszty, np. szkolenia, czy badania rynku targowego. Sposobem na oszczędności może być przygotowanie wspólnego stoiska z inną firmą. Takie rozwiązanie sprawdzi się także w przypadku targów zagranicznych, ponieważ koszty uczestnictwa w takim wydarzeniu są stosunkowo duże.

Przygotowanie do udziału

Po zarezerwowaniu przestrzeni wystawienniczej i potwierdzeniu swojego przybycia na targi zagraniczne, trzeba przystąpić do realizacji kolejnych etapów przygotowań. Kluczowe znaczenie dla sukcesu w przypadku targów będzie miał wybór i zaplanowanie odpowiedniego stoiska. Trzeba między innymi podjąć decyzję o rodzaju zabudowy, a także o produktach, które zostaną zaprezentowanie.

Jednocześnie duże znaczenie ma także zaprojektowanie ciekawych, profesjonalnych materiałów promocyjnych, które będą wykorzystywane na każdym etapie – przed targami, w czasie ich trwania, a takie po zakończeniu imprezy. Konieczne jest także wyznaczenie osób, które zostaną oddelegowane na imprezę, organizacja transportu oraz zakwaterowania.

Planowanie stoiska

Zaplanowanie odpowiedniego stoiska, które zostanie wykorzystane w trakcie targów zagranicznych, nie jest łatwe. W czasie podejmowania decyzji w tym zakresie trzeba brać pod uwagę takie czynniki jak ilość dostępnego miejsca, ale także właściwą konfigurację wszystkich elementów. Konieczne jest odpowiednie wyeksponowanie loga firmy oraz wykorzystanie innych elementów identyfikacji wizualnej, np. rozpoznawalnej kolorystyki.

Niezbędne będzie także zagranie różnych detali. Na przykład obsługa stoiska powinna być dopasowana pod względem wyglądu do barw firmy, które będą stanowiły również element zabudowy. Konieczne jest właściwe, przejrzyste rozmieszczenie wszystkich materiałów promocyjnych. Foldery, katalogi i broszury muszą zostać umieszczone w widocznym miejscu oraz powinny być łatwo dostępne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *