Booking Extranet – co to jest i jak działa?

Każdy właściciel firmy ma w swoich celach biznesowych jak największy rozwój swojej marki, celem poszerzania grona klientów i większych zarobków. W dobie pandemii jeszcze mocniej dąży się do tego, by utrzymać się na niepewnym rynku. Również dotyczy to ostatnio zamrożonej ponownie branży turystycznej oraz hotelowej. Dużym wsparciem dla takich firm jest współpraca z pośrednikami rezerwacji, dzięki czemu mają szanse na potencjalnych klientów z innych źródeł. Tak też funkcjonuje współpraca pomiędzy tymi firmami a portalem Booking.com – jeden z najpopularniejszych portali rezerwacyjnych, oferujący ponad 29 milionów różnych zakwaterowań na całym świecie. 

Booking Extranet – co to jest

Booking Extranet to nic innego jak panel administracyjny, wykorzystywany przez firmy z branży turystycznej/hotelowej współpracujących z portalem. Jest to ułatwiony proces rezerwacji dla firmy, która zdecydowała się podjąć współpracę przez portal pośredni. Rejestrując się Booking Extranet, otrzymuje się dostęp do profilu swojej firmy, gdzie samodzielnie można wstawiać informację o swoich usługach (usługi, opcje rezerwacji, zdjęcia obiektu i okolic oraz ceny). 

Obsługa panelu logowania Booking nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy ustawić swój login oraz hasło do logowania, przejść weryfikację przez link otrzymany na e-mail i zalogować się podanymi danymi. Po dostępnie do konta zostaje nam modyfikowanie danych swoich usługi i hoteli, zgodnie z wcześniej wspomnianymi danymi. Po wypełnieniu wszystkich istotnych informacji pozostaje nic innego jak zawrzeć umowę generowaną na koniec rejestracji z Booking.com. Teraz już pozostanie wyłącznie nam logowanie się dla obiektów w systemie Booking. Pamiętać należy również o tym, że jeśli logowanie dla obiektów w Booking będzie następować z innego urządzenia, to konieczna będzie dodatkowa weryfikacja. 

Zyski i wydatki związane ze współpracą 

Rejestracja, niezależnie czy jako osoba indywidualna, czy jako firma chcąca udostępnić swój obiekt, jest dla każdego darmowa. Należy liczyć się natomiast z tym, że jako platforma pośrednicząca, Booking.com posiada ustaloną prowizję od wszystkich potwierdzonych rezerwacji za pomocą ich portalu. Wystawiana jest raz w miesiącu faktura z rozliczeniem prowizyjnym. Prowizja oscyluje w okolicach 10%-25% ceny rezerwacji, ale w zamian firma współpracująca przez Booking Extranet otrzymuje całodobowe wsparcie, automatyczne pozycjonowanie swoich ofert w sieci oraz porady marketingowe. 

Jak widać obsługa Booking Extranet nie wiąże się z aż takimi trudnościami i wcale nie potrzeba do niej osoby z doświadczeniem informatycznym. Wystarczy dostać się do swojego panelu logowania Booking, zweryfikować dane i cieszyć się napływającą listą nowych klientów.